Zamiana znaków ASCII lub Unicode na liczby (kody)
Konwerter tekstu w ASCII lub unikodzie na liczby HEX-adecymalne, dziesiętne i dwójkowe. Pozwala na łatwe ustawienie formatu zamienionych liczb - wstawianie przecinków i enterów, dzielenie na grupy (np. enter po każdych 4 liczbach) itp. Supportuje "entery" windows-owe, linuxowe i mac-owe.

Ustawienia#

typowe ustawienia (kliknij):one big HEX,simple HEX,ansi-c table HEX,bytes DEC,bytes BIN
Otwórz szczegółowe ustawienia:

Tu wpisujesz znaki ASCII#

Wynik - tu pojawi się przekonwertowany tekst#

31 2e 20 54 75 20 77 70 69 73 7a 20 74 65 6b 73
74 2c 20 6b 74 f3 72 79 20 63 68 63 65 73 7a 20
7a 61 6d 69 65 6e 69 107 20 6e 61 20 6c 69 63 7a
62 79 2e 2e 2e d a 32 2e 20 57 79 6e 69 6b 69
20 6d 61 73 7a 20 77 20 6f 6b 69 65 6e 6b 75 20
70 6f 6e 69 17c 65 6a 21 d a d a 7a 6e 61 6b
69 20 6e 69 65 2d 41 53 43 49 49 20 28 6e 70 3a
20 105 107 f3 2194 29 20 6d 6f 17c 6e 61 20 6f 64 66
69 6c 74 72 6f 77 61 107 21 

Co oznaczają poszczególne pola tego calculla-tora ??#

  • Tu wpisujesz - tu wpisujesz tekst, który chcesz przekształcić na kody ASCII.
  • Ustawienia - tu możesz skonfigurować szczególowo sposób przeprowadzenia konwersji.

    Możesz wybrać jedno z "typowych ustawień", które przygotowaliśmy (wystarczy kliknąć) lub otworzyć ustawienia i jedno za drugim ustawić wszystko samemu według Twoich potrzeb.

  • Typowe ustawienia - najczęście używane zestawy konfiguracyjne. Wybraliśmy te setupy, które wydają sie być najczęście używane.
    • one big hex - najprostrzy setup, pozbawiony wszelkich upiększeń. Przekształca podane znaki na dwucyfrowe kody hex (szesnastkowe) - wypluwa je w jednej liniii, jeden po drugim.
    • simple hex - wypluwa kody hexem rozdzielając je pojedyńczą spacją. Po każdym wierszu wstawia koniec linii - więc jest po 16 znaków w każdym wierszu.
    • ansi-c table HEX - generuje hexadecymalne kody ASCII poprzedzone prefixem "0x" i z przecinkami. Wygenerowany ciąg w praktyce nadaje się do bezpośredniego wklejenia do kodów źródłowych w ANSI C, C++, Java itp. Przydatne dla programistów.
    • bytes DEC - generuje dziesiętne kody ASCII rozdzielone przecinkami. Wygenerowany kod nadaje się do wklejenia do źródeł programu w C i Javie.
    • bytes BIN - generuje binarne kody ASCII rozdzielone spacją. Kody są dopełnione z przodu zerami, by zawsze składały sie z 8 cyfr (zer i jedynek). Dopełnienie jest zaznaczone kolorem.
  • konwersja
    • znak kolejnej linii - wybierz na co zostanie zamieniony każdy "enter" w podanym tekście. Do wyboru masz kody typowe dla windows (13 10), linux (10), mac (13) i oczywiście "pomiń" - czyli ignorowanie znaków końca linii
    • znaki nie-ASCII - zdecyduj co robić ze znakami spoza zestawu ASCII (czyli potocznie o kodach 127 i wyżej). Czy je pomijać (filtrować), czy wstawiać. Ważne jest to, że ten kalkulator nie kontroluje w pełni "strony kodowej", więc rezultaty otrzymane dla znaków spoza ASCII mogą nie być jednolite (np. mogą się różnić w zależności od przeglądarki czy systemu operacyjnego - mimo, że CALCULLA używa utf-8).
    • podstawa liczby - zdecyduj czy znaki po konwersji na liczby maja być przedstawione jako hexy (podstawa 16), dziesiętnie (podstawa 10), octalnie (8) czy binarnie (zera i jedynki, podstawa 2)
  • wyjście - każda liczba
    • prefix - sekwencja znaków, która zostanie wpisana przed każdym skonwertowanym znakiem. Na przykład "0x" może być podane, gdy konwertujesz na hexy do kodu źródłowego.
    • separator - sekwencja znaków, która zostanie wpisana za każdym skonwertowanym znakiem, jeśli nie jest to ostani znak w grupie (patrz "grupy liczb"). Możesz tu podawać także spacje i entery !
    • wypełniaj do rozmiaru - jeśli chcesz, żeby wygenerowane liczby miały z przodu "wypełniacz", jesli są krótsze niż ileś znaków, to podaj tutaj do ilu znaków chcesz dopełnić. Przykładowym zastosowaniem jest podanie tutaj liczby 4 i wypełnianie zerami - wtedy zamiast 99, będzie wpisane 0099, zamiast 1 będzie 0001 itp. Jeśli nie chcesz tej funkcji, po prostu podaj tu zero.
    • wypełniacz - jakiego znaku używamy w celu dopełniania. Najczęściej to "0" (zero).

  • wyjście - grupy liczb
    • ile liczb w grupie - ile znaków ma być zamienionych na liczby, aby powstała grupa. Przykład użycia: gdy chcesz wstawić "koniec linii" co 8 znaków, podajesz tutaj 8.
    • separator po każdej grupie - sekwencja znaków, która zostanie wpisana po każdej grupie. Przykładowo możesz tu wpisać przecinek i enter, wtedy każda grupa będzie zakończona przecinkiem i zacznie nową linię.

Zobacz również#

  • Jeżeli zainteresowały Cię różne sposoby kodowania informacji sprawdź nasze inne kalkulatory:
    • kodowanie URL (czasami nazywane procentowowym) - stosowane głównie podczas przesyłania adresów www oraz formularzy podczas zapytań HTTP(S),
    • kodowanie BASE64 - popularny sposób przesyłania danych binarnych w internecie przy użyciu protokołów zaprojektowanych pierwotnie jako tekstowe,
    • alfabet Braille'a - sposób zapisu tekstu przy użyciu rozmieszczonych na płaszczyźnie wypukłych punktów, przeznaczony dla osób niewidomych,
    • kod Morse'a - sposób zapisu informacji tekstowych za pomocą impulsów o różnej długości np. elektrycznych lub świetlnych, stosowany dawniej w telegrafii,
    • kodowanie punycode - sposób zapisu domen internetowych zawierających znaki międzynarodowe spoza alfabetu łacińskiego.

Tagi i linki do tej strony#

Jakie tagi ma ten kalkulator#

Permalink#

Linki do innych stron na ten temat (poza Calcullą)#

Stara wersja strony - linki#

W roku 2016 Calculla przeszła małą rewolucje technologiczną i wszystkie kalkulatory zostały praktycznie napisane od nowa. Stara wersja Calculli jest nadal dostępna w sieci poprzez link: v1.calculla.pl. Zostawiliśmy wersję "1" Calculli w celach archwialnych.
Bezpośredni link do starej wersji:
ten kalkulator w wersji v1 z 2016 roku
JavaScript failed !
So this is static version of this website.
This website works a lot better in JavaScript enabled browser.
Please enable JavaScript.